CodeWalrus

Multimedia => Gaming => Topic started by: CVSoft on November 11, 2015, 06:56:10 am

Title: BosaikCraft Minecraft Server
Post by: CVSoft on November 11, 2015, 06:56:10 am
Connect to: mc.bosaik.net

BosaikCraft is a Spigot-based Minecraft server recently started by Bosaik, Crawdad (he's in IRC), and myself, whose parent community is a CodeWalrus affiliate; featuring Towny, PvPManager, BetterShops, and ChairsReloaded, BosaikCraft provides a plugin-augmented vanilla experience with a focus on building and community. The server is still new, so minor problems are to be expected and will be corrected by administration as soon as possible after an issue is reported.

The Coruscant-themed spawn took over six months of dedicated efforts by about 10 players to construct, so spawn alone has numerous activities and shops.

We are on IRC on EFnet at #bosaikcraft. Minecraft chat/join/part is linked to IRC with the CraftIRC plugin.

Speaking on behalf of BosaikNet, we welcome CodeWalrus Minecrafters to BosaikCraft! Thoughts, opinions, etc. can go here but server issues and suggestions should be posted at BosaikNet Forums (http://forums.bosaik.net) to reduce community fragmentation. Happy crafting! :walrii:
Title: Re: BosaikCraft Minecraft Server
Post by: alexgt on November 11, 2015, 12:40:59 pm
Go travel on the big stone blimp to the town with a "A" in it's name and my house is there ;)
Title: Re: BosaikCraft Minecraft Server
Post by: DJ Omnimaga on November 11, 2015, 11:25:26 pm
By the way, is this server in creative mode or more survival?
Title: Re: BosaikCraft Minecraft Server
Post by: CVSoft on November 11, 2015, 11:28:22 pm
It's in survival. There's still a few people still in creative mode because they're still working on spawn, but everyone except the admins and spawn builders are in survival. Also, the spawn builders can't leave spawn, so they can't modify the wilderness at will.

Creative mode servers never end well.
Title: Re: BosaikCraft Minecraft Server
Post by: alexgt on November 11, 2015, 11:30:12 pm
Quote from: CVSoft on November 11, 2015, 11:28:22 pm
Creative mode servers never end well.

Very correct about that xD

they end quite quickly *cough*lag the world till it explodes machine :P
Title: Re: BosaikCraft Minecraft Server
Post by: DJ Omnimaga on November 12, 2015, 12:36:12 am
Oh right, I kinda forgot that people can just fill the map with TNT then blow everything up. :P
Title: Re: BosaikCraft Minecraft Server
Post by: alexgt on November 12, 2015, 12:36:45 am
Kaplooie :P
Title: Re: BosaikCraft Minecraft Server
Post by: p2 on May 18, 2017, 11:15:34 am
RAAAIIISE, deadest of all topics!
What the f*** guys, seriously  :ninja:
I now spent 2 days on the server, and it's really great.
But what in god's name is that place with all the skulls and bones and s***? x.x
And another WTF on that undercity  :ninja:
This is AWESOME yet so insane, omg guys!
Just how much time did u guys spend on building this stuff?  O.O

Btw @CVSoft found ur more or less hidden house

Edit: wish I wasn't the only guy on the server tho (https://codewalr.us/walrusirc/smileys/meh.gif)
Title: Re: BosaikCraft Minecraft Server
Post by: DJ Omnimaga on May 18, 2017, 07:10:26 pm
Well, the fact Bosaiknet was offline for months last winter didn't help. I should check the server out at one point but I'm not too much into survival Minecraft
Title: Re: BosaikCraft Minecraft Server
Post by: p2 on May 18, 2017, 08:11:50 pm
Thinking about Building a huge Walrii statue... ::)
And that server definitely deserves 100 members, it's really awesome!
Title: Re: BosaikCraft Minecraft Server
Post by: CVSoft on May 18, 2017, 08:21:11 pm
Spawnbuild has lasted at least a year and is still technically ongoing. Server has been up for a few months at least, running 1.11.2.
Title: Re: BosaikCraft Minecraft Server
Post by: WholeWheatBagels on May 18, 2017, 10:40:31 pm
Oooo, flaming skulls?
Underground cities?
Now I've gotta check this out....

thanks p2 for the necropost i guess ?:P
Title: Re: BosaikCraft Minecraft Server
Post by: Caleb Hansberry on May 19, 2017, 02:48:14 am
I built part of spawn city :3 its awesome but doesnt have enough people on it
Title: Re: BosaikCraft Minecraft Server
Post by: p2 on May 19, 2017, 09:02:04 am
indeed, but looking at the surprises that map has, it'd definitely deserve loots of members, that server is really AWESOME guys!
I wonder where u get the motivation to still update the plugins and keep it runnign even tho it's so few guys online... :'(

btw thx tot the guy that randomly placed an iron block somewhere in the desert  :thumbsup:
Title: Re: BosaikCraft Minecraft Server
Post by: DJ Omnimaga on May 19, 2017, 04:36:16 pm
A :walrii: statue would be a must
Title: Re: BosaikCraft Minecraft Server
Post by: p2 on May 19, 2017, 09:52:57 pm
okeyyy I have a plan. Aaaaand also a slight problem...

I don't want to farm, I want to build. And in order to build, I need to terraform.

Is there any way to get diamond pickaxes with efficiency and durability enchantments?  ??? actually rather 10 of them not just one
I don't want to farm stuff nor collect diamonds or anything like that, I just have to move loooooots of ground.  :ninja:

I guess I already moved as much as the volume of the spawn building by hand using iron tools... (sadly it's not a joke)

Pls don't tell me I have to continue doing that in true survival mode with farmed items only  :ninja:

notipabot if u take a look at my house u'll probably spoiler urself about what I'm planning, not sure if u want to do that  <_<


EDIT:
Got a negative reply on that.
Buuut I guess I found a  treasure when I was runnint around in the caves next to the village looking for iron cuz I had none left:
QuoteGolden Sword
Efficiency V
Unbreaking III
Infinity
Luck of the Sea III
Lure III

was sticking on a block deep down in the caves, with some torches around.
thx to whoever placed it there.
Even tho the enchantments are pretty useloss to a sword xD