+-Discord Shoutbox


Alternatively, join us on Discord directly.
You can help CodeWalrus stay online by donating here.

KnightOS

Started by Yuki, November 18, 2014, 01:33:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Yuki

November 18, 2014, 01:33:53 PM Last Edit: November 19, 2014, 11:21:31 PM by DJ Omnimaga
http://juju.codewalr.us/emu.html

Just trying out something.


EDIT (DJ) made it external link because it will make some people's older computers freeze otherwise >.<
  • Calculators owned: TI-83+ (dead?), Casio Prizm (also dead???)
  • Consoles, mobile devices and vintage computers owned: A lot
Read Zarmina!
YUKI-CHAAAANNNN
In the beginning there was walrii. In the end there will be walrii. All hail our supreme leader :walrii: --Snektron



if you wanna throw money at me and/or CodeWalrus monthly it's here

novenary

November 18, 2014, 01:49:57 PM #1 Last Edit: November 18, 2014, 01:53:48 PM by Streetwalrus
Whoa it's pretty cool that you got this running here. :D It totally lags my browser though (and maxes a whole cpu core out O.O).
* Streetwalrus enables e10s to try

Edit : OK lol e10s totally breaks it (maybe it's because of vimperator but I'm too lazy to turn it off :P).

Yuki

Yeah, it will be pretty useful if and when we'll get some nice KnightOS packages in the downloads section eventually.
  • Calculators owned: TI-83+ (dead?), Casio Prizm (also dead???)
  • Consoles, mobile devices and vintage computers owned: A lot
Read Zarmina!
YUKI-CHAAAANNNN
In the beginning there was walrii. In the end there will be walrii. All hail our supreme leader :walrii: --Snektron



if you wanna throw money at me and/or CodeWalrus monthly it's here

DJ Omnimaga

November 18, 2014, 11:04:16 PM #3 Last Edit: November 18, 2014, 11:06:09 PM by DJ Omnimaga
Yeah I agree. I think this should be used mostly for the future arcade, though. If this site gets an arcade like Omni had it will be calc-only material or at least ports of calc games, and being able to disallow exiting games and launching them instantly, while also being able to extract highscores would be amazing.

However, I don't think we should implement TI-OS support since it will require uploading a ROM for the user, unless you implement some ROM uploader that doesn't keep a ROM copy on the server like jsTIfied. So yeah people might have to port some games :P


SirCMpwn really needs to make this emulator less laggy, though. It's awesome but on my Intel Core i7 in CHrome and Opera it's like if I was running Crysis 2 maxed out. This might also explain the server lag if there is any PHP code in this.
  • Calculators owned: TI-84 Plus, TI-84 Plus C Silver Edition, TI-84 Plus CE, Casio fx-CG10, HP Prime, fx 1.0 Plus, fx-7400G Plus, fx-9750G Plus, fx-9860G, HP 39gII
  • Consoles, mobile devices and vintage computers owned: Huawei P30 Lite, Nintendo 64, Wii U

aeTIos

How? I am not getting any lag, and I'm running a mobile i5 O.o
ceci n'est pas une signature

pimathbrainiac

I'm getting lag myself. Maybe GPU has more to do with it than CPU?
Well, I'm bach here too!

aeTIos

Err, actually... I'm getting lag, especially on Phoenix :P
ceci n'est pas une signature

DJ Omnimaga

Yeah lots of lag in Phoenix and my computer fans spin like crazy
  • Calculators owned: TI-84 Plus, TI-84 Plus C Silver Edition, TI-84 Plus CE, Casio fx-CG10, HP Prime, fx 1.0 Plus, fx-7400G Plus, fx-9750G Plus, fx-9860G, HP 39gII
  • Consoles, mobile devices and vintage computers owned: Huawei P30 Lite, Nintendo 64, Wii U

matrefeytontias

Haha yeah z80e is in the "work first, optimize later" stage.
  • Calculators owned: TI-83+.fr, TI-Nspire CAS prototype, TI-84+ CSE, TI-Nspire CX
My TI games (some got their own article on non-calc websites !) : http://www.ticalc.org/archives/files/authors/112/11202.html

My moozik (100% free metal) : http://www.soundcloud.com/matrefeytontias

novenary

The problem is that the emulator was not really made for browsers. I can actually run the PC version at something like 300MHz. :P

Yuki

Yeah, an arcade based on calc games would be pretty cool. KnightOS can launch games without going through the castle menu and for the high scores, you would probably be able to look in the RAM, but that's game by game. A ROM uploader would be doable entierely in Javascript with HTML5 storage. And we have a few people here who works on KnightOS stuff iirc, guess he can always help us.

Anyway, the emulator works fine on Chrome with computers I tested with 4GB RAM. On this netbook with 1GB RAM it's kinda laggy, but usable. Well, at least it's better than nothing.
  • Calculators owned: TI-83+ (dead?), Casio Prizm (also dead???)
  • Consoles, mobile devices and vintage computers owned: A lot
Read Zarmina!
YUKI-CHAAAANNNN
In the beginning there was walrii. In the end there will be walrii. All hail our supreme leader :walrii: --Snektron



if you wanna throw money at me and/or CodeWalrus monthly it's here

novenary

I thnk Firefox is the only browser supposed to run it really well for now due to asm.js (that iirc Chrome doesn't have).

Yuki

asm.js stuff runs pretty well on Chrome. You just need a decent computer. Of course, your mileage may vary.
  • Calculators owned: TI-83+ (dead?), Casio Prizm (also dead???)
  • Consoles, mobile devices and vintage computers owned: A lot
Read Zarmina!
YUKI-CHAAAANNNN
In the beginning there was walrii. In the end there will be walrii. All hail our supreme leader :walrii: --Snektron



if you wanna throw money at me and/or CodeWalrus monthly it's here

DJ Omnimaga

I got a quad core 2.8 GHz with 8 GB of RAM so maybe it's my GPU?  Anyway I assume it will improve in terms of speed in the future, else not many people will use it. If jsTIfied CSE emulation can run at full speed on this computer then I'm sure it would be possible to improve this KOS emulator to run just as fast. It just takes quite a lot of work and we have to be patient. >.<
  • Calculators owned: TI-84 Plus, TI-84 Plus C Silver Edition, TI-84 Plus CE, Casio fx-CG10, HP Prime, fx 1.0 Plus, fx-7400G Plus, fx-9750G Plus, fx-9860G, HP 39gII
  • Consoles, mobile devices and vintage computers owned: Huawei P30 Lite, Nintendo 64, Wii U

novenary

The emulator is purely CPU based.

Powered by EzPortal